8 tipů, jak napsat perfektní inzerát k prodeji nemovitosti

Správně a především poutavě napsaný inzerát je cestou k rychlému prodeji nemovitosti. To se pochopitelně lehce řekne, ale hůře udělá. Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, jde o speciálně namíchanou směs písmen, slovních spojení a přesvědčivých frází, doplněných o špetku důvtipu. Pokud k jazyku ani stylistice nemáte příliš vlohy, nezoufejte! I přesto můžete napsat takový inzerát, který kupující zaujme! Jak na to se vám pokusím poradit.

Tip č. 1 – sesumírujte všechny důležité informace

Základem úspěchu je zhodnotit, které informace jsou pro čtenáře a především potenciální zájemce zajímavé, a které nikoli. O tom, zda bytový dům disponuje starým a nepoužívaným mandlem se zmiňovat nemusíte. To, že zde ovšem existuje společná úschovna kol nebo komora na chodbě však čtenáře zajímat bude. Vyfiltrujte tedy podstatné a nepodstatné informace a s těmi dále pracujte.

Tip č. 2 – stanovte odpovídající cenu

Cena bývá bohužel jedním z největších kamenů úrazu. Nastavit její optimální výši totiž není ani trochu jednoduché. Slovním obratům „cena dohodou“, přemrštěným nebo naopak okatě nízkým částkám se raději vyhněte. Spíše se vydejte na průzkum trhu nemovitostí ve svém okolí a zkuste nastavit velmi podobnou cenu, s níž přišla konkurence. Nejlepší je ale v takovém případě oslovit odborníka, který je chopen zpracovat cenovou analýzu dle již prodaných nemovitostí. Nabídky na internetu totiž velmi často zkreslují. Inzertní servery jsou totiž plné nereálně vysokých nabídek – to, že jsou nabízeny, neznamená, že budou prodány. Relevantní jsou informace o PRODEJNÍCH cenách.

Tip č. 3 – pořiďte kvalitní fotografie

V jednom z dřívějších článků jsem se zmínil o tom, jak fotit nemovitost, aby se o ni potenciální zájemci poprali. Fotografiím byste měli ve svém inzerátu vyčlenit dostatek prostoru. Člověk totiž zrakem vnímá až 80 % všech přijatých informací a fotografie (ještě lépe video-prohlídka) je proto jedním z nejpřesvědčivějších argumentů. Ideální počet fotografií je do třiceti.

Tip č. 4 – zaměřte se na výhody

V textu maximálně vyzdvihněte výhody bytu. Prodáváte byt s nově zařízenou kuchyní? Rekonstruovali jste bytové jádro a umakart nahradili za zděnou příčku? Výborně! Na to potenciální zájemci o nové bydlení slyší. Při pročítání jednotlivých nabídek si navíc tu vaši ztotožní s inzerovanými výhodami, které jim pomohou v rozhodování.

Tip č. 5 – vyvarujte se gramatických a stylistických chyb

Pokud si s naší mateřštinou zrovna netykáte a se slohovými pracemi jste měli problém už na základní škole, sepsat inzerát bez zbytečných chyb a hrubek pro vás bude asi pořádným oříškem. Proto oslovte známého, který si v gramatické a stylistické rovině libuje a požádejte jej o pomoc – minimálně korekci vašeho textu.

Tip č. 6 – čtenáře zbytečně nenuďte a nemystifikujte

Nezapomínejte na to, že čtenář je taky pouze člověk a horda textu ho dříve nebo později unudí. Vsaďte proto na kratší a střízlivější formu, vyvarujte se zbytečné omáčky a zmiňte pouze ty nejdůležitější věci, které by vás osobně zaujaly.

Tip č. 7 – nechte si inzerát zkontrolovat

Víc hlav víc ví – staré známé pořekadlo, kterého byste se měli držet i v tomto případě. Jakmile inzerát dopíšete, znovu si ho po sobě přečtěte a nechte do něj nahlédnout také nějakou další nezúčastněnou osobu. Pokud ji zaujme, máte vyhráno!

Tip č. 8 – inzerujte tam, kde o vás stojí

Gratulujeme! Jste téměř u konce! Když už jste si ovšem na psaní inzerátu dali tolik záležet, bylo by škoda zkazit poslední krok. Tím je výběr vhodného inzertního portálu s vysokou návštěvností. Kde a za kolik je nejlepší inzerovat, najdete v mém starším článku ZDE.

 

autor: Viktor Janovský, Aktivreality


Máte nějaký dotaz? Ptejte se pomocí kontaktního formuláře ZDE,
nebo mi napiště na reality@viktorjanovsky.cz.





Tisknout stránku

Kontaktní formulář

Zašlete nám Vaše dotazy





Opiště text - nechci spam:


      © 2017 - Viktor Janovský
Digitální obchodník
Zpět nahoru