Kde se vyplatí inzerovat nabídku nemovitosti?

Ať už se to někomu líbí, nebo ne, základem prodeje nemovitosti je inzerce na internetu. Ten je plný různých serverů, ať už soustředěných přímo na nemovitosti, nebo na prodej „všeho“. Které servery jsou pro Vás ale nejlepší?

 

Nejnavštěvovanější servery jsou placené

Asi nebude žádným překvapením, že nejvíce se nemovitosti prodávají na placených realitních serverech. Kdo chce kvalitu, musí za ni zaplatit. A provozovatelé placených portálů jsou si velmi dobře vědomi, že je prodávající nemovitostí, potažmo realitní kanceláře, potřebují. Na druhou stranu, získané prostředky investují do marketingových nástrojů, které přitáhnou potenciální kupce.

Kde se konkrétně vyplatí inzerovat?

Vypracoval jsem jednoduchý výběr těch asi nejvyužívanějších serverů, a to jak z hlediska realitních kanceláří, tak soukromých inzerentů.


Pozn.: Hodnocení jednotlivých serverů odrážejí osobní názor a zkušenosti autora tohoto článku a neopírají se o oficiální statistiky. Veškeré ceny zde uvedené jsou čerpané z informací serverů platných k datu 30.8.2017, kdy byl tento článek vytvořen. Stejně tak počty inzerátů.


Sreality.cz

Kdo by neznal „reality na Seznamu“. Sreality jsou jednoznačná jednička ve vyhledávání nemovitostí. Mezi realitními kancelářemi platí, že pokud zde neinzerujete, tak prostě neprodáváte. Najdete zde jednoznačně největší množství nabídek, což láká kupující. Nebojím se říct, že více než 80% všech poptávek na nabídky mi chodí právě ze stránek Sreality.

Kolik zaplatím?

Cena za zveřejnění inzerátu je 72,60,- Kč denně. Stejně tolik stojí takzvané topování inzerátu. (Co je topování vysvětlím níže.) Pokud tedy budete chtít inzerovat s pravidelným týdenním topováním, připravte si přibližně 2.500,- Kč na měsíc.


Reality.iDnes.cz

Současná „dvojka“ co do počtu inzerátů. Je také druhý v pořadí, co se týče poptávek od klientů, ale s dost velikým odstupem. Zájemcům o nemovitosti ale chytře nabízí hlídacího psa, který zasílá do e-mailu nové inzeráty odpovídající jejich poptávce. Také zde by nabídka vaší nemovitosti neměla chybět.

Kolik zaplatím?

Cena je odlišná dle toho, na jak dlouho si inzerát „předplatíte“.

  • 14 dní je za 320,- Kč, tedy cca 23,-Kč/den.
  • 30 dní je za 420,- Kč, tedy přesně 14 Kč/den.
  • 60 dní je za 620,- Kč, tedy cca 10,- Kč/den.

Topování nabídky je zde řešeno tak, že se za každé „topnutí“ odečte jeden den inzerce.


Realitymix.cz

Reality od vyhledávače Centrum.cz nenabízejí jednoduchou možnost inzerce jednotlivcům. Jedině byste se zaregistrovali jako realitní kancelář či developer, což nevím, zda technicky pro fizickou osobu jde :-). Nějaké inzeráty jednotlivců se ale Realitymix sem tam objeví, takže nejspíš ano. Každopádně se jedná spíše o nutný doplněk, který využívají realitní kanceláře. Má jen o něco méně aktivních nabídek, než Reality.iDnes.cz.

Kolik zaplatím?

Pokud se zaregistrujete jako realitní kancelář nebo developer, bude Vás inzerce stát 1,- Kč denně + měsíční paušál 150,- Kč.


Bezrealitky.cz

Realitní server na principu majitel prodává majiteli, a to bez účasti realitní kanceláře. Celý tento projekt je ovšem poněkud kontroverzní. Inzerentům totiž nabízí placené realitní služby. Takže opravdu je to bez účasti realitní kanceláře? Tento server je navíc terčem realitních makléřů, kteří zde sbírají kontakty a snaží se prodávající přemluvit k využití jejich služeb. Jelikož tyto stránky realitní kanceláře nevyužívají (tedy, některé bohužel skrytě ano), nejsem schopen posoudit, jaká je zde šance na úspěch. Nicméně jen pro představu:

  • nachází se zde o 93% nabídek méně, než na serveru Reality.iDnes.cz
  • a o 95% nabídek méně, než na Sreality.cz.

Takže je otázkou, zda přiláká dostatečný počet zájemců o koupi. To bohužel nemohu objektivně zhodnotit.

Kolik zaplatím?

Základní cena za vložení inzerátu je 199,- Kč a je na pořád. Lze zakoupit i rozšířené balíčky zahrnující další propagační služby, včetně například topování inzerátu.


Topování, aneb inzerát nesmí zapadnout

V hodnocení serverů se zmiňuji o takzvaném topování inzerátu. Tato placená služba zapříčiní to, že se inzerát dostane zpět na přední pozici před ostatní. Nezapadne tak v záplavě nových (či dalších topovaných) nabídek. Dobré realitní kanceláře, potažmo makléři, topují nabídky pravidelně. Dobře totiž vědí, že zájemci nechtějí listovat několika stránkami. Takže vrácení nabídky do popředí byste němeli zanedbávat ani vy. Topování by se mělo u zakázky dělat minimálně jednou za 14 dní. Já osobně nabídky svých klientů topuji jednou týdně. To se výrazně odráží na vyšší návštěvnosti, což sleduji ve statistikách.

Inzerce zdarma – má to smysl?

Existuje samozřejmě mnoho serverů, kde lze nemovitost inzerovat zdarma. Jako příklad uvedu hyperinzerce.cz, bazos.cz, nebo annonce.cz. Jelikož tyto stránky využívají i realitní kanceláře/makléři, mohu zodpovědně říct, že odezva na zveřejněné nabídky je mizivá. Bezplatné realitní servery (stejně tak ale i Bezrealitky.cz) jsou navíc cílem realitních makléřů, kteří zde hledají kontakty, jimž telefonicky nabízejí své služby. Dostanete se tak do záplavy telefonátů od makléřů. Více se této problematice věnuji ve svém stručném e-Booku „7 největších chyb při prodeji nemovitosti“, který si můžete stáhnout na úvodní straně.

Na závěr

Pokud se rozhodnete inzerovat nemovitost sami, určitě nevynechejte servery Sreality.cz a Reality.iDnes.cz. Tam budete mít největší šanci na úspěch. Připravit si ale musíte asi 3.000,- Kč měsíčně. V tomto světle se už služby realitních kanceláří nemusejí zdát tak přemrštěné, že? A to jsme pouze u inzerce na dvou serverech na jeden měsíc...

Pokud se rozhodnete pro spolupráci s kvalitním realitním makléřem, měla by být inzerce na všech placených a mnoha dalších neplacených serverech samozřejmostí. Já osobně inzeruji celkem na asi 60ti realitních serverech, včetně zmíněných nejdražších. Více viz služby.

 

Autor: Viktor Janovský


Máte nějaký dotaz? Ptejte se pomocí kontaktního formuláře ZDE,
nebo mi napiště na reality@viktorjanovsky.cz.





Tisknout stránku

Kontaktní formulář

Zašlete nám Vaše dotazy





Opiště text - nechci spam:


      © 2017 - Viktor Janovský
Digitální obchodník
Zpět nahoru